Kilka chwytów marketingowych, które pozwolą zapaść w pamięć potencjalnego klienta
Artykuł sponsorowany / reklama
Od pewnego czasu noszę się z myślą aby założyć swoją działalność gospodarczą. Zaczynam już co nieco planować i wydaje mi się, że w 2020 roku w końcu zdecyduję się na ten krok. W tym wpisie chcę porozmawiać z Wami o chwytach marketingowych jakie stosują różne firmy, aby przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów.
Wydaje mi się, że bez względu na to, czym zajmuje się działalność, każdy właściciel chce, aby mieć jak najwięcej klientów. Od wielu lat obserwuję różne firmy i przyglądam się temu w jaki sposób chcą przyciągnąć do siebie klientów. Nie będę omawiać ich na konkretnym przykładzie, bo wydaje mi się to bez sensu. Każdy ma inne strategie marketingowe i otrzymuje z tego większy lub mniejszy zysk. Jako początkująca osoba w tym temacie stwierdziłam, że postawię na kilka ważnych moim zdaniem szczegółów, które w jakiś sposób pomogą mi zapaść w pamięć potencjalnych klientów.
- Gadżety reklamowe z logo marki
To bardzo fajny dodatek do zamówienia klienta. Może to być notesik, długopis czy nawet kubek. Takich produktów na rynku jest masa i przeglądając różne oferty wydaje mi się, że wychodzi to dość opłacalne.
Bardzo podoba mi się fakt, kiedy moje zamówienie przyjeżdża do mnie estetycznie zapakowane. Nie cierpię owiniętych w folię książek czy kosmetyków. Bardziej podoba mi się rozwiązanie, jakim są torby papierowe. Nie dość, że wygląda to schludniej, to jest korzystniejsze dla naszego środowiska, a moim zdaniem to bardzo ważny aspekt. Dodatkowy nadruk na torbie sprawia, że firma, która zdecydowała się na taki chwyt - zapada mi w pamięć.
- Darmowa wysyłka
Jeśli prowadzi się sprzedaż wysyłkową, to z pewnością fajnym rozwiązaniem będzie darmowa wysyłka przy zakupie na jakąś określoną kwotę. Od lat robię zakupy przez internet i najczęściej decyduję się na większe zakupy w danym sklepie, jeśli oferuje on taką wysyłkę.
- Wizytówki
Kiedyś wydawało mi się, że wizytówki powinni nosić tylko panowie, którzy prowadzą swój biznes typu: stolarz, szklarz, artysta, adwokat itp. Dziś moje myślenie w tym temacie bardzo się zmieniło. Podoba mi się fakt, kiedy drogeria, sklep internetowy czy nawet bloger do paczki wrzuci swoją wizytówkę. Moim zdaniem to bardzo profesjonalne rozwiązanie, a wizytówka z pewnością przyda się w życiu.
- Newsletter
Lubię otrzymywać newslettery z aktualnymi promocjami czy innymi informacjami. Denerwują mnie jednak sklepy, które wysyłają to nagminnie. Mail z aktualnymi promocjami, kodami rabatowymi to super niespodzianka dla klientów, o ile nie jest wysyłane zbyt często. Myślę, że 2 na miesiąc powinny wystarczyć.
Myślę, że takich sposobów z pewnością jest o wiele więcej, jednak te, o których wspomniałam najbardziej zapadają mi w pamięć i sprawiają, że pamiętam o danej firmie i kiedy czegoś potrzebuję w danej dziedzinie - sięgnę po ich usługi prędzej, niż do nieznanej mi wcześniej firmy.
Dokładnie darmowa wysyłka zachęca do zakupów, czasami nawet wrzucam do wirtualnego koszyka coś dodatkowo, żeby właśnie osiągnąć ten próg.
OdpowiedzUsuńOj tak, marketing to podstawa biznesu :)
OdpowiedzUsuńGadżety zawsze sie sprawdzają
OdpowiedzUsuńZdecydowanie, trzeba dbać o przywiązanie i dobre nastawienie do marki :)
OdpowiedzUsuńTorby, czy gadżety są fajnym sposobem na reklamę :)
OdpowiedzUsuńMarketing to podstawa, bardzo fajne i pomocne porady :)
OdpowiedzUsuńNewsletter, ale porządny, potrafi przyciągnąć uwagę ;)
OdpowiedzUsuńDokładnie, bardzo pomocny artykuł ;)
OdpowiedzUsuń