Co to jest CATI?
CATI z angielskiego computer-assisted telephone interviewing, to nic innego jak rodzaj badań marketingowych, które przeprowadzane są przez ankietera telefonicznie wedle ustalonego skryptu rozmowy. Taki wywiad telefoniczny jest wspomagany komputerowo.
Ta metoda jest jedną z tańszych i przystępnych form badania ilościowego, która jest wykorzystywana w projektach społecznych czy marketingowych. Pytania przygotowane są w ten sposób, że można je logicznie ze sobą wiązać. Prościej mówiąc: jeśli respondent odpowie, że nie posiada dzieci, to nie zostaną mu zadane pytania, które dotyczą potomstwa itp.
Badanie cati pozwala nam szybko poznać daną grupę odbiorców. Wykorzystywany jest najczęściej w badaniach rynkowych, ponieważ dane zbierane są stosunkowo krótko. Do jej zalet należy zaliczyć koszt badania, dzięki temu, że odbywa się ono w siedzibie firmy wykonującej zlecenie CATI. Do tych słabszych stron możemy natomiast zaliczyć małą liczbę pytań zawartych w kwestionariuszu oraz ograniczenia związane z poziomem ich trudności. Problemem może być również niemożność prezentacji badanym materiałów multimedialnych takich jak prezentacje, diagramy czy wykresy.
Wybierając dowolny rodzaj badań marketingowych, każdy klient oczekuje od firm wykonujących takie badania pomocy w rozwiązywaniu najpopularniejszych problemów. W zdecydowanej większości, wspomniane wyzwania biznesowe, są związane z:
- budowaniem świadomości marki
- zmianą wizerunku marki
- weryfikacją realizacji standardów obsługi Klienta
- oceną kluczowych produktów z portfolio marki
- zauważalnością danej kampanii
Stosowanie tej metody pozwoli przedsiębiorcom zaoszczędzić przede wszystkim czas. Firma Norstat zatrudnia tylko doświadczonych i kompetentnych pracowników. Wyróżnia ich przede wszystkim liczba aż 500 stanowisk pracy w ośmiu krajach europejskich, a najnowocześniejsza infrastruktura informatyczna sprawia, że badanie CATI przeprowadzane przez specjalistów z Norstat cieszy się popularnością wśród klientów i partnerów biznesowych. Jako doświadczeni eksperci, spełniają najbardziej wygórowane normy ESOMAR.
Wspomagany komputerowo wywiad telefoniczny stanowi jedną z najbardziej rzetelnych i skutecznych technik badawczych, która pozwala w sposób ilościowy opisać badaną rzeczywistość.
*post promocyjny
Nie słyszałam o tym wcześniej :)
OdpowiedzUsuńCiekawe, pierwszy raz słyszę :)
OdpowiedzUsuń